چگونه چارچوب پنجره upvc را تمیز کنیم
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

به همان اندازه که در و پنجره های دو جداره upvc  زیبا هستند، قاب‌های آن باید به درستی نگهداری شوند. گرد و غبار و کثیفی باعث انواع مختلفی از تغییرات ظاهری بسته به رنگی که درب‌ و پنجره‌ها با آنها پوشانده شده است، می‌شوند. اما معمول‌ترین آنها تغییر رنگ فریم‌های سفید هستند.
قاب‌های سفید پنجره دوجداره upvc  اغلب به خاطر رنگ خود، به سختی کثیف می‌شوند و اگر هم کثیف شوند جاهایی که کثیف شده‌اند بیشتر قابل مشاهده هستند. تمیز کردن این نوع از قالب‌های پنجره به صورت حرفه‌ای، نکات ظریف مخصوص به خود را دارد که باید هنگام تلاش برای تمیز کردن از آنها آگاه باشید. لوازمی که نیاز دارید
یک سطل، آب ولرم، 2 عدد پارچه تمیز، برس، محلول پاک‌کننده و تمیز کننده غیر ساینده upvc.
مراحل زیر را برای تمیز کردن در و پنجره دوجداره upvc و رسیدن به ظاهر براق و درخشان دنبال کنید!

 

پنجره دوجدارهupvc

 

نحوه تمیزکردن چارچوب پنجره upvc

از بین بردن و پاک کردن هر چیزی که برای مدتی طولانی کثیف بوده، سخت است. بنابراین قبل از شروع هر کاری، از یک قلم موی کوچک برای نرم کردن کثیفی داخل فریم‌های پنجره استفاده کنید. اگر برس ندارید، می‌توانید از یک پارچه با الیاف ضخیم استفاده کنید. بعد از خیس خوردن، لکه‌ها و کثیفی خیلی راحت‌تر تمیز خواهند شد.
باقیمانده لکه را بشویید. اول، سطل را با آب ولرم پر کنید. یک پارچه را به داخل آب فرو کنید و به آرامی سطح داخل و خارج قاب پنجره را به طور کامل تمیز کنید. دلیل این که ما از مواد شوینده استفاده نمی‌کنیم، این است که مطمئن شویم چیزهایی که ممکن است با آب تمیز شوند را از بین ببریم و در استفاده از مواد شوینده صرفه جویی کنیم. بعد از تمیزکردن قاب پنجره را خشک کنید.
در صورتی که لکه‌ها با آب تمیز نشدند از مواد شوینده استفاده کنید. مواد شوینده را بر روی پارچه ریخته و سپس اقدام به پاک کردن لکه کنید. در صورتی که در مرحله اول لکه پاک نشد، مجددا این کار را انجام دهید. بعد از پاک شدن لکه قاب پنجره را با استفاده از آب ولرم بشویید تا مواد شوینده از روی آن پاک شوند و سپس آن را خشک کنید. با وجود این که باید این روش را برای هر لکه جدید بر روی فریم‌های پنجره انجام دهید، خبر خوب این است که سطح پنجره یو پی وی سی فرآیند تمیز کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

هم چنین در اغلب موارد می‌توانید از 100 % کثیفی و دوده خلاص شوید.
علاوه بر مراحل تمیز کردن، باید به نکاتی هم توجه داشته باشید تا بتوانید از چارچوب‌ پنجره upvc حفاظت کامل را انجام دهید. به راحتی می‌توان آنها را به یاد آورد و این موارد می‌تواند آسیب‌های بالقوه به درب و پنجره‌های شما را کم کنند و این نکات را می‌توانید در مقاله‌های وبسایت ایران یو پی وی سی مطالعه فرمایید.

تمیز کردن قالب‌های پنجره upvc

در هنگام تمیز کردن، فقط از پارچه‌های سفید و تمیز استفاده کنید. دلیل این امر این است که پارچه‌های رنگارنگ با رنگ‌های روشن می‌توانند رنگ خود را به چارچوب پنجره upvc منتقل کنند. این نوع لکه‌ای است که شما نمی‌خواهید باعث ایجاد آن شوید، چون انتقال رنگ پارچه به قاب پنجره یکی از سخت‌ترین لکه‌هایی است که به راحتی از بین نخواهد رفت.
از یک محلول تمیز کننده غیر ساینده استفاده کنید. این خیلی مهم است، چون سطح فریم‌های پنجره به رغم قوی بودن، بسیار مستعد خراش هستند. در صورتی که از مواد شوینده قوی استفاده کنید در پایان ممکن است باعث آسیب جبران ناپذیری به قاب‌های پنجره خود شوید.
از روش مشابه پاک کردن شیشه استفاده نکنید. به یاد داشته باشید، شیشه بسیار متفاوت از upvc است، بنابراین هر چیزی که تا کنون می‌خوانید تنها باید در فریم‌های پنجره مورد استفاده قرار گیرد. پاک کننده‌های شیشه هرگز نباید برای upvc استفاده شوند.
حفظ قالب‌های پنجره upvc کار دشواری نیست و به آموزش زیادی نیاز ندارد، اما خوب است که این چند نکته را بدانید که می‌تواند درخشش چارچوب درب و پنجره شما را تضمین کند.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: